ellensbastadagar

Min dag i foton ♥

Mina och Rebeccas Cup-Cakes

Publicerad 2012-02-06 18:27:54 i Allmänt,


Recept

Ingredienser:

3st ägg
2.5 dl strösocker
1 tsk vaniljsocker
50 g smör
1 dl gräddfil
2 msk kallt kaffe(behövs inte)
3.5 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
4 msk kakao
1 st nypa salt
50 g mörkt blockchocklad

Såhär gör man:

1. Sätt ungen först på 175 grader.
2. Vispa ägg,strösocker och vaniljsocker rikigt pösigt och vitt.
3 Smält smöret,häll i gräddfilen och kaffet i det smälta smöret och blanda sedan ner det i äggsmeten.
4, Blanda vetemjölet,bakpulvret,kakaon och saltet och vänd försikigt ner det i smeten under omrörning.
5. Hacka sedan chokladen grovt och smält den helst i en skål över kokande vatten.
6. Fyll sedan papperformarna till 2/3 inte mer!
7. Grädda i mitten av ungen i ungefär 15 minuter. Låt svalna helt innan du tar på frostingen.

Chocolate frosting:

Ingredienser:

60 g smält smör
5 dl florsocker
1 tsk vaniljsocker
1/2 dl kakao
100 g phiadelphiaost
Om man vill 1 msk kaffe

Såhär gör man:

1. Rör tillsammans smöret,vanlijsockret,kakaon och phiadelphiaosten, sila sedan ner florsockret så det inte blir några klumpar.
2. Rör sedan om tills frostingen är seg och fast.
3. När muffinsen är klara med frostingen förvara dem i tillexempel i en låda i källaren. Inte i frysen eller kylen.

Blir ungeför 10-15 st!


Kommentarer

Postat av: carro

Publicerad 2012-02-06 19:15:59

Vilket elakt inlägg för den som lever på flytande föda för tillfället ;)

Postat av: Helen

Publicerad 2012-02-09 12:53:49

Dom där såg jätte goda ut :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ellen Christina Torkelsson

Hej! Jag är en 14 årig tjej från Skåne som älskar att fotografera. Säljer även mina foton. Kontakta mig på [email protected]

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela